Προφίλ Προγράμματος

Καταληκτικός Τίτλος Σπουδών MEd Διαπολιτισμικές Σπουδές και η Ελληνική ως 2η Γλώσσα
Επίπεδο πιστοποίησης Master (2ος κύκλος σπουδών)
  Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Σπουδών μεταξύ Πανεπιστημίου Frederick (Κύπρος) και Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Ελλάδα)
Τύπος Προγράμματος Εξ αποστάσεως
Προσφέρεται από Τμήμα Επιστημών της Αγωγής (Πανεπιστήμιο Frederick)

Τμήμα Παιδαγωγικών Νηπιαγωγών (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)

Τρόπος Σπουδών Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Δεδομένου ότι η κινητικότητα ποικίλων πληθυσμιακών ομάδων στην εποχή μας εντείνεται διαρκώς, η καθημερινότητα όλο και περισσότερων ανθρώπων απαιτεί τη συνύπαρξη με άτομα άλλων λαών, γλωσσών, πολιτισμών, μια συνύπαρξη που μπορεί να μην αποτελεί επιλογή αλλά επιβεβλημένη πραγματικότητα. Στην πραγματικότητα αυτή, η διαπολιτισμική επίγνωση αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ αναγκαιότητα. Σκοπός του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) «Διαπολιτισμικές σπουδές και η Ελληνική ως 2η Γλώσσα», το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, σε ανθρώπους που η επαγγελματική τους ενασχόληση απαιτεί αυξημένη διαπολιτισμική επίγνωση αλλά και σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο, είναι η εξειδικευμένη επιστημονική γνώση, η κατάρτιση αλλά και η εμβάθυνση στις διάφορες θεωρίες αλλά και στους στόχους μιας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, αυτό το Δ.Π.Μ.Σ. στοχεύει στην απόκτηση ικανοτήτων που θα συμβάλουν στην εποικοδομητική συμβίωση μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό κοινωνικό περιβάλλον όχι μόνο μέσω της αποδοχής και του σεβασμού του διαφορετικού, αλλά και μέσω της αναγνώριση της πολιτισμικής ταυτότητας, μέσα από μια καθημερινή προσπάθεια διαλόγου, κατανόησης και συνεργασίας. Παράλληλος αλλά απολύτως συναφής στόχος του Δ.Π.Μ.Σ. είναι η εξειδίκευση των συμμετεχόντων/ουσών σε σημαντικά ζητήματα θεωρίας και πράξης για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η προσέγγιση σύγχρονων αρχών, μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας σε άτομα με διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες και πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κ.λπ.). Η γλώσσα διδασκαλίας η Ελληνική.

 

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι απόφοιτοι/ες του Δ.Π.Μ.Σ. θα έχουν αποκτήσει τις ικανότητες που συμβάλλουν στην εποικοδομητική συμβίωση μέσα σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία αξιοποιώντας τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και εμποδίζοντας τον σχηματισμό στερεοτύπων και προκαταλήψεων απέναντι σε πρόσωπα και πολιτισμούς με την υπέρβαση κάθε μορφής εθνοκεντρικής αντιμετώπισης. Όλα αυτά θα κατακτηθούν μέσω μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας που δίνει ουσία στα ανθρώπινα δικαιώματα προωθώντας την κατανόηση και τη συνεργασία μεταξύ των λαών, με απώτερο στόχο να οδηγηθούν οι κοινωνίες στην πρόοδο και την ειρήνη.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία της Ελληνικής ως 2ης Γλώσσας, επιδιώκεται, με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες να έχουν αποκτήσει το κατάλληλο υπόβαθρο:

  • σε επίπεδο γνώσεων: κατάκτηση της γνώσης των ιδιαιτεροτήτων της Ελληνικής και κατανόηση των βασικών παιδαγωγικών μοντέλων διδασκαλίας της,
  • σε επίπεδο ικανοτήτων/δεξιοτήτων: ικανότητα υιοθέτησης και εφαρμογής κατάλληλου παιδαγωγικού διδακτικού μοντέλου και ικανότητα διδασκαλίας της Ελληνικής σε άτομα με μεταναστευτική βιογραφία και αλλά και σε μέλη της Ελληνικής Ομογένειας απανταχού της γης, και
  • σε επίπεδο αξιών: υιοθέτηση κουλτούρας ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και χωρίς διακρίσεις ή περιορισμούς εκμάθηση της Ελληνικής σε μαθητές/τριες μεταναστευτικής βιογραφίας και Έλληνες/ιδες και Ελληνοκύπριους/ες της Διασποράς.

 

Προφίλ αποφοίτων

Ο σχεδιασμός του μεταπτυχιακού προγράμματος έχει ως στόχο να προσφέρει στους/στις απόφοιτους/ες το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί/ες επιστήμονες και να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις του επαγγέλματος του/της εκπαιδευτικού.

Οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος θα διαθέτουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για τον σχεδιασμό και την παροχή αποτελεσματικής διδασκαλίας ενώπιον μαθητών/τριών με διαφορετικό κοινωνικοπολιτισμικό και γλωσσικό υπόβαθρο.

Ως εκ τούτου, οι απόφοιτοι/ες του προγράμματος θα μπορούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης ή να απασχοληθούν σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, σε οργανισμούς/ιδρύματα, δομές προσφύγων που προσφέρουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ημικρατικούς οργανισμούς ή/και ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Επιπλέον, θα μπορούν να παρακολουθήσουν μεταπτυχιακές σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.

 

Δομή και Περιεχόμενο

Απαιτήσεις Προγράμματος

Κατηγορία Μαθημάτων ECTS
Υποχρεωτικά Μαθήματα 40
Μαθήματα Επιλογής 20
Μεταπτυχιακή Εργασία 30
ΣΥΝΟΛΟ 90

Υποχρεωτικά Μαθήματα

Οι φοιτητές/τριες πρέπει να συμπληρώσουν επιτυχώς 40 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No. Κωδικός Όνομα ECTS
1 DLINTER501 Διαπολιτισμικότητα και Εκπαίδευση / Η Παιδαγωγική και Κοινωνική Διάσταση 10
2 DLINTER502 Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση – Μεθοδολογία Διδακτικής της Ελληνικής ως 2ης / Ξένης Γλώσσας 10
3 DLINTER503 Διαπολιτισμική Θεωρία και Πράξη 10
4 DLINTER504 Αναλυτικά Προγράμματα και Διδακτικό Υλικό για την Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας 10

Μεταπτυχιακή Εργασία

Οι φοιτητές/τριες πρέπει να συμπληρώσουν επιτυχώς 30 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No. Κωδικός Όνομα ECTS
1 DLINTER511 Μεταπτυχιακή Εργασία Ι: Μεθοδολογία Έρευνας και Προετοιμασία Ερευνητικής Πρότασης 10
2 DLINTER512 Μεταπτυχιακή Εργασία ΙΙ: Υποβολή και Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης 20

 

Μαθήματα Επιλογής

Οι φοιτητές/τριες πρέπει να συμπληρώσουν επιτυχώς 20 ECTS, από την ακόλουθη λίστα μαθημάτων:

No. Κωδικός Όνομα ECTS
1 DLINTER505 Δημοκρατία, Ισότητα και Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση 10
2 DLINTER506 Εθνικές και Ευρωπαϊκές Πολιτικές για την Ένταξη Μεταναστών και Προσφύγων 10
3 DLINTER507 Ταυτότητες και Ελληνική γλώσσα στη Διασπορά 10
4 DLINTER508 Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων και Στρατηγικών Προφορικού και Γραπτού λόγου 10
5 DLINTER509 Αξιολόγηση: Διαπιστωτικά και Αξιολογικά κριτήρια για την Ελληνική ως 2η/ξένη γλώσσα 10
6 DLINTER510 Εφαρμογές Λογοτεχνίας και Δημιουργικής Γραφής 10

 

 

 

 

Κατανομή Μαθημάτων σε Εξάμηνα

1o Eξάμηνο

Κωδικός Όνομα ECTS
DLINTER501 Διαπολιτισμικότητα και Εκπαίδευση / Η Παιδαγωγική και Κοινωνική Διάσταση 10
DLINTER502 Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση – Μεθοδολογία Διδακτικής της Ελληνικής ως 2ης / Ξένης Γλώσσας 10
DLINTER503 Διαπολιτισμική Θεωρία και Πράξη 10
Σύνολο 30

 

 2o Eξάμηνο

Κωδικός Όνομα ECTS
DLINTER504 Αναλυτικά Προγράμματα και Διδακτικό υλικό για την Διδασκαλίας της Ελληνικής ως Δεύτερης και Ξένης Γλώσσας 10
DLINTER511 Μεταπτυχιακή Εργασία Ι: Μεθοδολογία Έρευνας και Προετοιμασία Ερευνητικής Πρότασης 10
Μάθημα Επιλογής 10
Σύνολο 30

 

  3o Eξάμηνο

Κωδικός Όνομα ECTS
DLINTER512 Μεταπτυχιακή Εργασία ΙΙ: Υποβολή και Παρουσίαση Ερευνητικής Πρότασης 20
Μάθημα Επιλογής 10
Σύνολο 30

Κριτήρια Εισδοχής

Γενικά κριτήρια για  εξ αποστάσεως προγράμματα:

Όλα τα εξ αποστάσεως προγράµµατα σπουδών προσφέρονται µε τη µέθοδο της ηλεκτρονικής µάθησης (e-learning). Για τον σκοπό αυτό, φοιτητές/τριες που αιτούνται εγγραφή στα προγράµµατα αυτά, πέραν των ακαδηµαϊκών απαιτήσεων του κάθε προγράµµατος, πρέπει να ικανοποιούν τα ακόλουθα:

  • να έχουν ικανοποιητικό επίπεδο ψηφιακού αλφαβητισµού. ∆ηλαδή να µπορούν να χρησιµοποιούν ηλεκτρονικό υπολογιστή για διαχείριση αρχείων και χρήση βασικών εφαρµογών (π.χ. επεξεργασίας κειµένου), και να µπορούν να αξιοποιούν τις δυνατότητες του παγκόσµιου ιστού (web) και το ∆ιαδίκτυο (Internet) για να πλοηγούνται σε ιστοσελίδες, και να χρησιµοποιούν ηλεκτρονικό ταχυδροµείο.
  • να έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή µε ηχεία. Ιδανικά, αλλά όχι απαραίτητα, να υπάρχει συνδεδεµένη κάµερα στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή.
  • να έχουν ευρυζωνική πρόσβαση στο ∆ιαδίκτυο.

 

Ειδικά κριτήρια εισδοχής:

Τα κριτήρια εισδοχής καθορίζονται στους Γενικούς Περί Φοιτητών Κανονισμούς, αλλά και στον Κανονισμό Σπουδών του Πανεπιστημίου Frederick.

Ένα πτυχίο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο ή ισοδύναμο διεθνές προσόν θεωρείται η κύρια ακαδημαϊκή απαίτηση.

Επιπλέον, η πολύ καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντική. Πλεονέκτημα θεωρείται η απόδειξη ικανοποιητικής γνώσης της αγγλικής γλώσσας (αποδεκτά πιστοποιητικά μπορεί να είναι το TOEFL, το IELTS, το GCSE, το IGCSE και το Cambridge Certificate of Proficiency in English ή κάποιο ισοδύναμο).

Οι υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες αναμένεται να υποβάλουν την αίτησή τους και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά, όπως αντίγραφα των διπλωμάτων τους, αναλυτική βαθμολογία, δύο συστατικές επιστολές από καθηγητές/τριες ή επιβλέποντες/ουσες στον χώρο εργασίας και έκθεση ερευνητικών ενδιαφερόντων. Όποτε η Επιτροπή του Προγράμματος το κρίνει αναγκαίο, οι υποψήφιοι/ες μπορούν να κληθούν για συνέντευξη.

Με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα, η Επιτροπή του Προγράμματος θα αξιολογεί τους/τις υποψήφιους/ες φοιτητές/τριες βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως έγγραφα που τεκμηριώνουν τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις, συστατικές επιστολές, επίπεδο ψηφιακού γραμματισμού, ερευνητικά ενδιαφέροντα, συνέντευξη, εργασιακή εμπειρία, γνώση ελληνικών ή/και αγγλικών κ.λπ. Οι αποφάσεις της επιτροπής ανακοινώνονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με άλλο τρόπο σε όλους/ες τους/τις υποψηφίους/ες.

Η μεταφορά πιστωτικών μονάδων από άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για αναγνώριση σπουδών που ισχύουν στο Πανεπιστήμιο Frederick.

Υπάρχουν επίσης ειδικοί κανονισμοί και διαδικασίες για την εγγραφή των αποφοίτων σε επαγγελματικές ενώσεις και στην αναγνώριση των τίτλων σπουδών και των τίτλων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως ορίζονται από το ΚΥΣΑΤΣ και το ΔΟΑΤΑΠ (Ελληνικό NARIC).

 

Διαδικασίες που εφαρμόζονται για µετεγγραφές και αναγνώριση προηγούµενης φοίτησης

Υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες, οι οποίοι/ες έχουν παρακολουθήσει µαθήµατα µεταπτυχιακού τίτλου σπουδών από αναγνωρισµένο ίδρυµα άλλο από το Πανεπιστήµιο Frederick, µπορούν να αιτηθούν για µετεγγραφή σε µεταπτυχιακό πρόγραµµα σπουδών. Οι υποψήφιοι/ες πρέπει να υποβάλλουν µαζί µε την αίτηση τα επίσηµα έγγραφα µε τις αναλυτικές βαθµολογίες και την περιγραφή των µαθηµάτων µεταπτυχιακού επιπέδου, που έχουν ολοκληρώσει.

Τα έγγραφα, µε τις αναλυτικές βαθµολογίες και τις περιγραφές των µαθηµάτων αξιολογούνται από το ανάλογο τµήµα, έτσι ώστε να προσδιοριστεί ο αριθµός των πιστωτικών µονάδων  που θα τύχουν αναγνώρισης, µε βάση τους κανονισµούς του Πανεπιστηµίου Frederick και την ακαδηµαϊκή απόδοση του/της υποψήφιου/ας φοιτητή/τριας.

Αναγνώριση ECTS από προηγούμενα προγράμματα σπουδών είναι εφικτή κατόπιν αξιολόγησης από το Πανεπιστήμιο Frederick. Με βάση τους κανονισµούς του Πανεπιστηµίου οι υποψήφιοι/ες µπορούν να αιτηθούν αναγνώριση µέχρι 10% των ολικών, πιστωτικών µονάδων ECTS που απαιτούνται για ολοκλήρωση του προγράµµατος σπουδών.

 

 

Κριτήρια Απόκτησης Πτυχίου

Οι φοιτητές/τριες ολοκληρώνουν το πρόγραμμα και αποκτούν Μάστερ στις Διαπολιτισμικές Σπουδές και στην Ελληνική ως 2η Γλώσσα μετά την επιτυχή συμπλήρωση 90 ECTS όπως προκύπτει από τη δομή του προγράμματος.

Η αποφοίτηση του/της φοιτητή/τριας προϋποθέτει ότι o συνολικός σταθμισμένος μέσος όρος της βαθμολογίας του/της φοιτητή/τριας είναι μεγαλύτερος από 5.00/10.00. Σε όσες περιπτώσεις o συνολικός, σταθμισμένος μέσος όρος της βαθμολογίας του/της φοιτητή/τριας είναι μικρότερος από 5.00/10.00, ο/η φοιτητής/τρια υποχρεωτικά πρέπει να εγγραφεί και να ολοκληρώσει με επιτυχία επιπλέον μαθήματα ή να επαναλάβει τη φοίτησή  του/της σε ορισμένα μαθήματα για βελτίωση του συνολικού σταθμισμένος μέσου όρου της βαθμολογίας.

Αναγνώριση Προγράμματος:

Το Πρόγραμμα Σπουδών λόγω της συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας ΔΕΝ θα χρειάζεται να υποβληθεί σε Αναγνώριση μέσω του φορέα ΔΟΑΤΑΠ.

Εκδηλώστε το ενδιαφέρον σας και θα έρθουμε άμεσα σε επικοινωνία μαζί σας.

    Το όνομά σας *

    Το email σας *

    Τηλ Επικοινωνίας Σταθερό

    Τηλ Επικοινωνίας Κινητό *

    Θέμα

    Το μήνυμά σας